PPCperfromanceLab.sk
  • Blog
  • O nás
  • Blog
  • O nás

Dosahujte TOP výkon aj pre najnáročnejšiu AdWords kampaň (Tabuľka)

26/1/2018

0 Comments

 
V Google AdWords platí jednoduché pravidlo, ktoré platí všade tam, kde je dôležitý výkon: "Čo nemeriame, to nedokážeme zlepšiť." V mojích začiatkoch ma meranie a reporting skôr obťažovali. Chcel som predsa robiť kvalitné kampane a nie tabuľky. Avšak, s pribúdaním náročných kampaní som zistil, že len dobrý úmysel pre kvalitný AdWords nestačí. Uvedomil som si, že dobré meranie je tá správna páka, ako dosiahnuť vyššiu AdWords efektivitu a vyšší výkon. AdWords Performance tabuľku a dôležité poznámky nájdete v tomto článku. #PPCšpecialisti #AdWords #Tabuľka
Google AdWords
AdWords performance tabuľka pre TOP výkon

Dosahujte TOP výkon aj pre najnáročnejšiu AdWords kampaň:


​Tabuľka AdWords Performance je ideálna pri:
  • začiatkoch novej AdWords kampane,
  • pri performance manažmente náročných AdWords kampaní.
​Pri novej kampani začíname od nuly. Dôležité je preto čo najskôr pochopiť možnosti a kľúčové ukazovatele novej AdWords reklamy. Udržať TOP performance výkon pre náročnú AdWords kampaň je prakticky nereálne bez podobného merania.
Google AdWords
Príklad AdWords Performance tabuľky

​Stiahnite si AdWords Performance tabuľku. 
Tabuľka je vo formáte Google sheet. 

Tabuľku si môžte nahrať na svoj Google drive alebo stiahnuť vo formáte excel. 
Poznámka: Do tabuľky stačí zadať len 6 ukazovateľov. Zvyšné ukazovatele sa prerátajú automaticky.

Meranie AdWords výsledkov za mesiac a za týždeň:


​V AdWords Performance tabuľke meriame výsledky za mesiac, a potom podrobnejšie za týždeň. Jednoducho, pridávame nové riadky v tabuľke. Meraním v týždňových intervaloch sa naozaj "zžijeme" s priebehom kampane. Zistíme, čo výsledky zlepšuje a čo zhoršuje. Po určitom čase, keď už budeme mať výsledky a súvislosti v malíčku, môžeme prejsť z týždenných na 2-týždenné intervaly merania.
Poznámka: Pre AdWords Performance tabuľku stále používame dáta len jedného typu AdWords kampaní. Stále použijeme ten typ AdWords kampaní, ktorý je najviac kľúčový pre výsledky. Je to typ kampaní, kam ide 80% a viac budgetu a dosahuje 80% a viac celkových výsledkov. Na Slovensku to budú v 90% prípadoch Search kampane. Do tabuľky teda nedávame Remarketing, Display, YouTube, GSP a podobne. 

Prehľad AdWords ukazovateľov v tabuľke:


​Ako spomínam v poznámke vyššie, nezabúdajme, že do tabuľký vkladáme dáta len pre vybraný typ reklamy. Ukazovatele v AdWords performance tabuľke sú:
  • Impressions, zobrazenia reklamy
  • CTR, miera prekliku
  • Sessions, návštevy
  • ​CR, konverzná miera
  • Conversions, konverzie
  • Revenue, tržby
  • Avg. order, priemerná hodnota objednávky
  • Avg. CPC, priemerná cena za klik
  • Costs, náklady
  • CPA PPC, cena za konverziu
  • PNO PPC, náklady/tržby
  • ROA PPC, tržby/náklady
  • ROI PPC, (tržby-náklady)/náklady
  • Hrubý zisk PPC, (tržby-náklady)
  • Impression share, podiel zobrazení reklamy
  • Poznámky

Význam vybraných ukazovateľov pre AdWords performance:


​Už po zapísaní troch, štyroch týždňov do tabuľky zbadáme súvislosti medzi ukazovateľmi a výsledkami. To nám veľmi pomôže pri AdWords správe. Ak chceme v AdWords dosahovať dlhodobo top performane výsledky, niektoré ukazovatele budú pre nás kľúčové:
  • CTR: pomocou lepších textov a extensions sa budeme dlhodobo snažiť zvyšovať CTR.
  • CR: konverzná miera je dôležitá, avšak je prirodzené, že s vyšším obratom CR klesá. 
  • Avg. order: priemerná hodnota objednávky veľakrát rozhoduje o zisku alebo strate. Existuje viacero spôsobov, ako priemernú hodnotu objednávky navyšovať.
  • Hrubý zisk PPC: ak chceme klientovi zarobiť čo najviac, potom je hrubý zisk najdôležitejší ukazovateľ.
  • Impression share: veľmi dôležitý AdWords ukazovateľ. Našou snahou je s AdWords kampaňou rásť, a teda zvyšovať Impression share. Na druhej strane, každý nárast Impression share ovplyvňuje hrubý zisk, buď smerom hore alebo dole. Testovaním a praxou dokážeme nájsť najviac ziskovú úroveň.
  • Poznámky: určite odporúčam zapisovať si dôležité AdWords zmeny. Vďaka poznámkam spätne zistíte, čo fungovalo a čo nie.

Záver:


Ak mi niekto povie, že tabuľky sú nuda, plne súhlasím. Na druhej strane, dobrá tabuľka je istota. Istota, že stále máte presný prehľad o kampani. Istota, že stále presne vidíte silné a slabé miesta kampane. Táto istota vám dáva väčšiu chuť prekročiť bežnú komfortnú zónu v AdWords a dosahovať naozaj skvelé výsledky.

Picture
Autor: Ľubomír Varga
PPC Performance Konzultant,

PPC performance marketing je mojou vášňou už pár rokov. Pôsobil som v online agentúrach ako napr. H1 a UI 42, viacerých klientov sa mi podarilo dostať na svetové trhy.
Mám rád dôslednosť, systematickosť a presnosť. Tieto hodnoty sú pre mňa dôležité aj v PPC reklame, kde sa zameriavam hlavne na ziskovosť PPC projektov. ​​
Používate nejaké tabuľky v AdWords? Čo je pre vás dôležité?
​Pridajte svoj príspevok k článku.
0 Comments

Your comment will be posted after it is approved.


Leave a Reply.

    O blogu

    Snažím sa posúvať hranice PPC performance, pomáhať klientom aj agentúram.

    ​Ľubomír Varga

    Picture

    Kategórie

    All
    PPC Klienti
    PPC Manažéri
    PPC Špecialisti

Tešíme sa na vašu ďalšiu návštevu, už teraz pripravujeme nové články.
PPCPERFORMANCELAB.SK

PPC Špecialisti

Tipy a návody pre správcov PPC kampaní

PPC Manažéri

Odporúčania pre manažérov PPC tímov

PPC ​Klienti

Články venované klientom PPC agentúr