V Google AdWords platí jednoduché pravidlo, ktoré platí všade tam, kde je dôležitý výkon: "Čo nemeriame, to nedokážeme zlepšiť." V mojích začiatkoch ma meranie a reporting skôr obťažovali. Chcel som predsa robiť kvalitné kampane a nie tabuľky. Avšak, s pribúdaním náročných kampaní som zistil, že len dobrý úmysel pre kvalitný AdWords nestačí. Uvedomil som si, že dobré meranie je tá správna páka, ako dosiahnuť vyššiu AdWords efektivitu a vyšší výkon. AdWords Performance tabuľku a dôležité poznámky nájdete v tomto článku. #PPCšpecialisti #AdWords #Tabuľka
Dosahujte TOP výkon aj pre najnáročnejšiu AdWords kampaň:Tabuľka AdWords Performance je ideálna pri:
Stiahnite si AdWords Performance tabuľku. Tabuľka je vo formáte Google sheet. Tabuľku si môžte nahrať na svoj Google drive alebo stiahnuť vo formáte excel.
Poznámka: Do tabuľky stačí zadať len 6 ukazovateľov. Zvyšné ukazovatele sa prerátajú automaticky.
Meranie AdWords výsledkov za mesiac a za týždeň:V AdWords Performance tabuľke meriame výsledky za mesiac, a potom podrobnejšie za týždeň. Jednoducho, pridávame nové riadky v tabuľke. Meraním v týždňových intervaloch sa naozaj "zžijeme" s priebehom kampane. Zistíme, čo výsledky zlepšuje a čo zhoršuje. Po určitom čase, keď už budeme mať výsledky a súvislosti v malíčku, môžeme prejsť z týždenných na 2-týždenné intervaly merania.
Poznámka: Pre AdWords Performance tabuľku stále používame dáta len jedného typu AdWords kampaní. Stále použijeme ten typ AdWords kampaní, ktorý je najviac kľúčový pre výsledky. Je to typ kampaní, kam ide 80% a viac budgetu a dosahuje 80% a viac celkových výsledkov. Na Slovensku to budú v 90% prípadoch Search kampane. Do tabuľky teda nedávame Remarketing, Display, YouTube, GSP a podobne.
Prehľad AdWords ukazovateľov v tabuľke:Ako spomínam v poznámke vyššie, nezabúdajme, že do tabuľký vkladáme dáta len pre vybraný typ reklamy. Ukazovatele v AdWords performance tabuľke sú:
Význam vybraných ukazovateľov pre AdWords performance:Už po zapísaní troch, štyroch týždňov do tabuľky zbadáme súvislosti medzi ukazovateľmi a výsledkami. To nám veľmi pomôže pri AdWords správe. Ak chceme v AdWords dosahovať dlhodobo top performane výsledky, niektoré ukazovatele budú pre nás kľúčové:
Záver:Ak mi niekto povie, že tabuľky sú nuda, plne súhlasím. Na druhej strane, dobrá tabuľka je istota. Istota, že stále máte presný prehľad o kampani. Istota, že stále presne vidíte silné a slabé miesta kampane. Táto istota vám dáva väčšiu chuť prekročiť bežnú komfortnú zónu v AdWords a dosahovať naozaj skvelé výsledky.
Používate nejaké tabuľky v AdWords? Čo je pre vás dôležité?
Pridajte svoj príspevok k článku.
0 Comments
Your comment will be posted after it is approved.
Leave a Reply. |
O bloguSnažím sa posúvať hranice PPC performance, pomáhať klientom aj agentúram. Kategórie
All
|
PPC ŠpecialistiTipy a návody pre správcov PPC kampaní
|
PPC ManažériOdporúčania pre manažérov PPC tímov
|
|