PPCperfromanceLab.sk
  • Blog
  • O nás
  • Blog
  • O nás

PPC reklama - ustriehnite si PPC výsledky (Tabuľka na stiahnutie)

12/1/2018

0 Comments

 
Pre klientov PPC agentúr býva náročné sledovať, aké výsledky dosahuje ich PPC reklama. Avšak PPC reklama tvorí značnú časť rozpočtu firmy a zväčša aj značnú časť príjmov. Preto, čo sa deje v PPC reklame, je veľmi dôležité. Pre všetkých zaneprázdnených klientov PPC agentúr som pripravil jednoduchú tabuľku, ako ustriehnete výsledky reklamy. #PPCklienti #ZiskovosťPPC #Tabuľka
PPC reklama
Výhody tabuľky PPC Ziskovosť

PPC reklama - ustriehnite si PPC výsledky

PPC reklama
Príklad tabuľky PPC Ziskovosť

PPC tabuľka na stiahnutie:

​TABUĽKA PPC ZISKOVOSTI, Google Sheet formát.
​
Tabuľku si môžte nahrať na svoj drive a zdieľať s PPC agentúrou.
​Prípadne si môžte tabuľku uložiť ako excel súbor.
Tabuľka je jednoduchá a nezaberie čas, ani najviac zaneprázdneným PPC klientom. Obsahuje však najviac kľúčové informácie pre PPC klienta - aké ukazovatele ziskovosti dosahuje PPC reklama.
Do tabuľky stačí vložiť PPC náklady a PPC tržby. Všetky ukazovatele PPC ziskovosti sa následne prerátajú automaticky.

Ako PPC tabuľku používať:

Porovnanie v čase:
Najskôr si vyplníme dáta z predošlého roku a za predošlé mesiace. Je to dôležité.
​
​Napríklad:
Ak sme vo februári 2018 dosiahli zisk z PPC 2500 Eur, je to pekné číslo. 
Ak sme vo februári 2017 dosiahli zisk z PPC 3500 Eur, potom výsledok z roku 2018 je o dosť slabší.
Porovnaním v čase teda zisťujeme, či PPC reklama dosahuje lepšie alebo horšie výsledky.

​Tabuľka je zameraná na 2 hlavné PPC oblasti:
  • porovnanie v čase
  • prepočet ukazovateľov PPC ziskovosti
Prepočet ukazovateľov PPC ziskovosti:
PPC ziskovosť rátame pomocou viacerých ukazovateľov. Pre PPC klienta aj PPC agentúru to vytvorí lepší obraz o stave, v akom sa nachádza PPC reklama.
 
Do tabuľky zadáme:
PPC náklady - náklady na Google AdWords, prípadne Facebook reklamu. Bez poplatkov za správu PPC kampaní. Ak potrebujeme, náklady za správu PPC vieme do tabuľky jednoducho pridať. 
PPC tržby - príjmy, ktoré dosiahla AdWords reklama, prípadne Facebook reklama.
​
Získame prepočet ukazovateľov PPC ziskovosti:
PNO - podiel nákladov na obrate. PNO je ukazovateľ najviac používaný u klientov PPC agentúr.
ROA - podiel tržieb na nákladoch. ROA je ukazovateľ, ktorý je dôležitý pre PPC agentúru. S ROA pracuje Google AdWords a dá sa zadať ako cieľ AdWords ziskovosti.
Hrubý zisk - PPC tržby mínus PPC náklady. Je to najdôležitejší ukazovateľ. Hrubý zisk z PPC môže rásť, aj keď iný PPC ukazovateľ bude klesať. Nárast zisku je cieľom väčšiny PPC klientov.
Poznámky:
1. Táto tabuľka je vhodná pre PPC klientov, ktorí chcú mať najviac dôležité PPC ukazovatele v jednoduchej a prehľadnej forme. 

2. Táto tabuľka je ideálna pre Google AdWords reklamu a Facebook reklamu. Dá sa aplikovať na akýkoľek iný sytém PPC reklamy. V tabuľke sa pracuje s tržbami, ale môže to byť aj hodnota leadov.

3. Prečo hrubý zisk z PPC? Hrubý zisk sa v PPC nepoužíva často. Zväčša sa používa PNO, ROA, ROI, CPA. Tieto ukazovatele sa darí optimalizovať, avšak za cenu toho, že hrubý zisk z PPC klesá. Pre PPC klienta, naopak, tieto ukazovatele nie sú veľmi dôležité. Dôležitý je rast hrubého zisku z PPC.

​Dlhodobý rast úrovne zisku z PPC je ideálny cieľ, ale tiež najnáročnejší cieľ pri správe PPC reklamy.

Picture
Autor: Ľubomír Varga
PPC Performance Konsultant,
​
PPC performance marketing je mojou vášňou už pár rokov. Pôsobil som v online agentúrach ako napr. H1 a UI 42, viacerých klientov sa mi podarilo dostať na svetové trhy.
Mám rád dôslednosť, systematickosť a presnosť. Tieto hodnoty sú pre mňa dôležité aj v PPC reklame, kde sa zameriavam hlavne na ziskovosť PPC projektov. ​​​
Aké ukazovatele sú pre vás dôležité v PPC reklame? Meráte pre PPC zisk?
​Pridajte svoj príspevok k článku.
0 Comments

Your comment will be posted after it is approved.


Leave a Reply.

    O blogu

    Snažím sa posúvať hranice PPC performance, pomáhať klientom aj agentúram.

    ​Ľubomír Varga

    Picture

    Kategórie

    All
    PPC Klienti
    PPC Manažéri
    PPC Špecialisti

Tešíme sa na vašu ďalšiu návštevu, už teraz pripravujeme nové články.
PPCPERFORMANCELAB.SK

PPC Špecialisti

Tipy a návody pre správcov PPC kampaní

PPC Manažéri

Odporúčania pre manažérov PPC tímov

PPC ​Klienti

Články venované klientom PPC agentúr