Pre klientov PPC agentúr býva náročné sledovať, aké výsledky dosahuje ich PPC reklama. Avšak PPC reklama tvorí značnú časť rozpočtu firmy a zväčša aj značnú časť príjmov. Preto, čo sa deje v PPC reklame, je veľmi dôležité. Pre všetkých zaneprázdnených klientov PPC agentúr som pripravil jednoduchú tabuľku, ako ustriehnete výsledky reklamy. #PPCklienti #ZiskovosťPPC #Tabuľka
PPC reklama - ustriehnite si PPC výsledkyPPC tabuľka na stiahnutie:
TABUĽKA PPC ZISKOVOSTI, Google Sheet formát.
Tabuľku si môžte nahrať na svoj drive a zdieľať s PPC agentúrou. Prípadne si môžte tabuľku uložiť ako excel súbor.
Tabuľka je jednoduchá a nezaberie čas, ani najviac zaneprázdneným PPC klientom. Obsahuje však najviac kľúčové informácie pre PPC klienta - aké ukazovatele ziskovosti dosahuje PPC reklama.
Do tabuľky stačí vložiť PPC náklady a PPC tržby. Všetky ukazovatele PPC ziskovosti sa následne prerátajú automaticky. Ako PPC tabuľku používať:
Porovnanie v čase:
Najskôr si vyplníme dáta z predošlého roku a za predošlé mesiace. Je to dôležité. Napríklad: Ak sme vo februári 2018 dosiahli zisk z PPC 2500 Eur, je to pekné číslo. Ak sme vo februári 2017 dosiahli zisk z PPC 3500 Eur, potom výsledok z roku 2018 je o dosť slabší. Porovnaním v čase teda zisťujeme, či PPC reklama dosahuje lepšie alebo horšie výsledky. Tabuľka je zameraná na 2 hlavné PPC oblasti:
Prepočet ukazovateľov PPC ziskovosti:
PPC ziskovosť rátame pomocou viacerých ukazovateľov. Pre PPC klienta aj PPC agentúru to vytvorí lepší obraz o stave, v akom sa nachádza PPC reklama. Do tabuľky zadáme: PPC náklady - náklady na Google AdWords, prípadne Facebook reklamu. Bez poplatkov za správu PPC kampaní. Ak potrebujeme, náklady za správu PPC vieme do tabuľky jednoducho pridať. PPC tržby - príjmy, ktoré dosiahla AdWords reklama, prípadne Facebook reklama. Získame prepočet ukazovateľov PPC ziskovosti: PNO - podiel nákladov na obrate. PNO je ukazovateľ najviac používaný u klientov PPC agentúr. ROA - podiel tržieb na nákladoch. ROA je ukazovateľ, ktorý je dôležitý pre PPC agentúru. S ROA pracuje Google AdWords a dá sa zadať ako cieľ AdWords ziskovosti. Hrubý zisk - PPC tržby mínus PPC náklady. Je to najdôležitejší ukazovateľ. Hrubý zisk z PPC môže rásť, aj keď iný PPC ukazovateľ bude klesať. Nárast zisku je cieľom väčšiny PPC klientov.
Poznámky:
1. Táto tabuľka je vhodná pre PPC klientov, ktorí chcú mať najviac dôležité PPC ukazovatele v jednoduchej a prehľadnej forme. 2. Táto tabuľka je ideálna pre Google AdWords reklamu a Facebook reklamu. Dá sa aplikovať na akýkoľek iný sytém PPC reklamy. V tabuľke sa pracuje s tržbami, ale môže to byť aj hodnota leadov. 3. Prečo hrubý zisk z PPC? Hrubý zisk sa v PPC nepoužíva často. Zväčša sa používa PNO, ROA, ROI, CPA. Tieto ukazovatele sa darí optimalizovať, avšak za cenu toho, že hrubý zisk z PPC klesá. Pre PPC klienta, naopak, tieto ukazovatele nie sú veľmi dôležité. Dôležitý je rast hrubého zisku z PPC. Dlhodobý rast úrovne zisku z PPC je ideálny cieľ, ale tiež najnáročnejší cieľ pri správe PPC reklamy.
Aké ukazovatele sú pre vás dôležité v PPC reklame? Meráte pre PPC zisk?
Pridajte svoj príspevok k článku.
0 Comments
Your comment will be posted after it is approved.
Leave a Reply. |
Autor: Ľubomír VargaGoogle Ads |