In-house alebo v PPC agentúre? To je častá otázka, keď hľadáme PPC služby pre projekt. Čo je výhodnejšie? A aj keď táto otázka vyzerá triviálne - finančné a časové dôsledky tejto otázky sú naozaj rozsiahle. V tomto článku som dal dokopy pár svojich skúseností, ktoré vám pomôžu s výberom. #PPCslužby #In-HousePPC
PPC Špecialista: In-house Alebo V PPC Agentúre? Čo Je Výhodnejšie?Na začiatok - objasnenie 2 mýtov v PPC:
V PPC stále koluje veľa mýtov, na ktoré sa časom dopláca. Dva sa týkajú aj tejto témy.
Mýtus #1: "hľadáme online špecialistu so zameraním na PPC performance, SEO, web analytika..." Takýto inzerát spája nereálne očakávania s nemožnou ponukou. PPC alebo SEO sú veľmi komplexné oblasti. Kvalitní špecialisti sa tak koncentrujú len na jednu oblasť. Len na PPC alebo len na SEO. Mýtus #2: "Stačí nám junior PPC špecialista, rýchlo sa u nás zaučí a bude pracovať ako senior." Aj toto očakávanie podceňuje komplexnosť PPC tématiky. Aby ste získali seniorné PPC skúsenosti, potrebujete aspoň 2-3 roky neustálej práce na náročných PPC kampaniach. Porovnanie výhod a nevýhod: In-house a PPC agentúra:
Ak potrebujete do tímu PPC špecialistu, poďme si porovnať výhody a nevýhody základných možností. Uvažujme, že potrebujeme PPC špecialistu pre 1 - 2 stredne náročné interné projekty.
Cena:
Cenou sa myslí mzda PPC zamestnanca. Mzda stredne skúseného PPC špecialistu sa pohybuje okolo 1200 Eur. U senior PPC špecialistov s bohatými skúsenosťami to začína na úrovni 2500 Eur. V prípade agentúry je to mesačný poplatok za správu PPC kampaní. Aj popredné slovenské PPC agentúry si pritom vypýtajú za správu niekoľkonásobne menej, ako je mzda in-house zamestnanca. Z pohľadu ceny a nákladov vychádza výhodnejšie PPC agentúra.
Dostupnosť:
Dostupnosťou myslíme, ako rýchlo dokážeme získať PPC špecialistu. V prípade PPC agentúry, je to prakticky okamžite. Ak nerobíte väčší tender, aj za týždeň dokážete získať ponuky agentúr, spraviť si pohovor vo vybraných agentúrach. V prípade in-house špecialistu si pripravte riadnu dávku trpezlivosti. Ak chcete do tímu senior PPC špecialistu, pripravte sa skôr na nejednu bezsennú noc. Dopyt po tejto špecializácii je veľký a seniorných ľudí je naozaj málo. Takíto ľudia si tiež môžu preberať medzi lukratívnymi ponukami, takže sa vám ľahko môže stať, že pol roka hľadaný senior PPC špecialista odíde po pár mesiacoch k niekomu inému. Alebo jednoducho, zakladá si vlastnú agentúru. Takýchto prípadov poznám naozaj veľa, preto je vhodné sa na to pripraviť. Aj z pohľadu dostupnosti je jednoznačne výhodnejšia PPC agentúra.
PPC know-how:
PPC špecialistov hľadáme pre ich PPC know-how. Kde je priestor pre lepšie know-how, v PPC agentúre alebo in-house? Agentúrni PPC špecialisti pracujú aj na desiatkach PPC kampaní. To je obrovský prísun dát a možností na testovanie nových nápadov. PPC špecialistu to posúva dopredu veľkými krokmi. Na druhej strane, in-house PPC špecialista, ktorý sa venuje jednému PPC projektu, je z tohto pohľadu v nevýhode. Samozrejme, ak in-house človek spravuje obrovské kampane typu Alza alebo Heuréka, táto nevýhoda sa stráca. Z pohľadu lepšieho know-how PPC špecialistov je tiež výhodnejšia PPC agentúra.
Nasadenie:
Komu pôjde práca lepšie "od ruky"? Kto bude na kampaniach viac pracovať? V prípade in-house PPC špecialistu, môžte si byť istý, že sa bude venovať len vašim projektom. Denne bude na nich pracovať a vylepšovať ich. Môže sa na kampane bez väčších stresov sústrediť a hľadať nové možnosti. To je pre PPC kampane obrovské plus. U väčšiny PPC agentúr je to iné. PPC špecialisti tu mávajú veľa kampaní a na každého klienta presne vymedzený čas. Na vylepšovanie a hľadanie nových možností je teda v PPC agentúre omnoho menej času. Z pohľadu nasadenia PPC špecialistu je na tom výhodnejšie in-house.
Pridaná hodnota:
PPC nie je oddelený celok, pretože PPC špecialista je dôležitou súčasťou tímu. Kde vytvára PPC špecialista väčšiu hodnotu? In-house PPC špecialista je denno-dennou súčasťou tímu. Vyjadruje názor k aktuálnym problémom, zdieľa vedomosti. To je pre fungovanie tímu veľká hodnota. Agentúrny PPC špecialista funguje omnoho viac oddelene. Spravuje PPC kampane, vytvára reporty a prípadne konzultuje výsledky. Jeho prínos pre dobré fungovanie tímu je teda omnoho menší. Väčšiu pridanú hodnotu prináša in-house špecialista. Záver
Aj keď to na body vyšlo 3:2 v prospech PPC agentúr, tento článok by nemal agitovať na žiadne riešenie. Skôr, na zváženie svojej aktuálenej situácie a poukázať aj na úskalia každého výberu.
*In-house sa v článku používa v zmysle "full-time zamestnanec pracujúci vo vašich priestoroch".
Aké sú vaše skúsenosti s výberom in-house alebo PPC agentúra?
Pridajte svoj príspevok k článku. Comments are closed.
|
Autor: Ľubomír VargaGoogle Ads |