Ak ste PPC špecialista s viacročnými skúsenosťami, pravdepodobne ste už zažili mnohé scenáre.
Napríklad ako sú začiatky a sólo dráha, kedy sa môžte celé dni venovať jednému, niekedy jedinému, PPC klientovi. Môžte veľa experimentovať, vylepšovať a objavovať. Potom krok ďalej v PPC agentúre, kde je klientov viacej a správa reklamy musí byť efektívnejšia. Až po stav, keď je v agentúre klientov naozaj veľmi veľa a vám zostáva len klikať, nastavovať, voliť isté riešenia a dookola opakovať rovnaký PPC kolotoč. Ako si teda udržať výborné PPC výsledky za akýchkoľvek podmienok? #PPCšpecialisti #SprávaPPC Správa PPC: 3 Magické Slová Pre Úspech PPC Špecialistu
Magickým PPC slovom číslo jedna je jednoducho ZÁKLAD. Základ, v zmysle plného poznana základov PPC systémov. Hlavne Google AdWords, prípadne Facebook reklamy. Nie je to pritom také jednoduché, ako to vyzerá. Manuály na Google AdWords majú tisícky strán a plne sa v nich vyznať chce roky praxe, skúšania, dolaďovania. Ale dobrý základ je 1/3 úspechu. Tiež si nerobme ilúzie. Žiadna AdWords novinka nevylepší výsledky tam, kde v AdWords kampaniach chýbajú základné typy kampaní (napr. DSA kampane, dynamický remarketing...). Alebo kde chýbajú pokročilé nastavenia, ako automatický bidding a podobne. 80% kampaní, ktoré som preberal, nemali plne pokrytý základ. Prečo tomu tak zväčša je, si ešte povieme ďalej v článku.
Pri správe väčšieho počtu PPC kampaní sa ľahko stáva, že v PPC správe začnú prevládať jednoduché PPC úpravy a vytratí sa zameranie a tlak na dosahovanie PPC cieľov. Preto druhým magickým PPC slovom je nevyhnutne mať CIEĽ. Ak nemáme pred sebou cieľ PPC reklamy (leady, konverzie, CPA, ROA, PNO), nie len že PPC reklama utrpí na výsledkoch, ale práca bez cieľa je tiež monotónna a nezáživná. S jasným PPC cieľom sú aj potrebné PPC úpravy oveľa jasnejšie. PPC sa stáva hrou. Dosahovanie vyšších PPC cieľov, je ako dosahovanie ďalších levelov v hre. Týmto je zaručená ďalšia 1/3 úspechu. Ale aj takýto prístup si vyžaduje ešte jednu dôležitú vec.
PPC je práca o ľuďoch. PPC nie je automatický algoritmus, kde PPC manažér zadá požadovaný cieľ a PPC špecialista ho presne stanoveným spôsobom dosahuje. Presne stanovený spôsob totiž neexistuje. Rôzne PPC ciele sa dosahujú rôznymi spôsobmi, tiež situácia na trhu sa neustále mení. Práve kvôli nepochopeniu komplexnosti PPC sa na PPC špecialistov veľakrát vytvára neprimeraný tlak a PPC výsledky nemôžu dosiahnuť top úroveň. Magickým PPC slovom číslo tri je preto jednoznačne JA. Ja, PPC špecialista. Ak som senior, dokážem spravovať v top výkone povedzme 20 veľkých kampaní. Ale určite nie 2x viac. Ak som junior, potrebujem na PPC kampane aspoň 3x viac času - junior si potrebuje veľa veci vyskúšať, otestovať, aby získal senior PPC skúsenosti. Je to jednoduchá matematika. Je však len na PPC špecialistovi, aby si dostatočný priestor na kvalitnú PPC prácu obhájil. PPC manažéri to veľakrát nechápu, majitelia PPC agentúr zase tlačia na ziskovosť. Teda mať čo najviac klientov, na čo najmenej PPC špecialistov. Vytvoriť si dostatočný priestor pre seba a svoju PPC prácu, je ďalšia 1/3 úspechu v PPC.
Záver:
Správa PPC nadchla nejedného z nás. Asi každý PPC špecialista si vyskúšal obdobia, keď správa PPC bola zábava a keď správa PPC bola jednoducho drina. Ja osobne sa stále snažím hľadať spôsoby, aby správa PPC bola zábava. Zábava motivuje hľadať nové a lepšie riešenia. Lepšie riešenia predstavujú lepšie výsledky pre klienta. Tri slová v tomto článku som nazval magické, lebo mne dlhodobo pomáhajú robiť z PPC zábavu, ako aj zlepšovať PPC výsledky. Určite odporúčam vyskúšať, alebo upraviť podľa svojich skúseností!
Aké sú vaše osvedčené zásady pri správe PPC?
Pridajte svoj príspevok k článku.
0 Comments
Your comment will be posted after it is approved.
Leave a Reply. |
O bloguSnažím sa posúvať hranice PPC performance, pomáhať klientom aj agentúram. Kategórie
All
|
PPC ŠpecialistiTipy a návody pre správcov PPC kampaní
|
PPC ManažériOdporúčania pre manažérov PPC tímov
|
|