V PPC agentúrach to funguje ako v každom inom biznise. Niektoré PPC agentúry pristupujú ku klientom zodpovedne, niektoré menej zodpovedne a niektoré vyslovene nezodpovedne. Platí to pre malé PPC agentúry, ako aj pre popredné agentúry s dlhou tradíciou a silnou reklamou. Dosahovať zisk na úkor klienta je pre niekoho prisilné lákadlo. V tomto článku zistíte, ako si overiť svoje prípadné podozrenia. #PPCklienti #PPCagentúry #Kontrola
Vyhodila PPC Agentúra Vaše Kampane Cez Palubu?Význam tohto článku
V prvom rade, chcem poznamenať, že cieľom tohto článku nie je vrhať zlé svetlo na PPC agentúry. Tiež by som nerád naštrbil dobré vzťahy medzi klientom a agentúrou. Cieľom je poukázať na praktiky, ktoré sú pre klienta škodlivé.
Kto nepracoval priamo s PPC klientom, ten túto vec môže brať na ľahkú váhu. Avšak, klienti vkladajú veľké úsilie a peniaze, neraz cez úvery, do podnikania. Zlepšovanie webu cez developerov, zamestnanci a ich rozvoj, priestory a zásoby, to všetko sú značné investície. Návratnosť týchto investícií zväčša pokrýva PPC reklama. Ak PPC agentúra reklamu zanedbáva, pomaly pochováva biznis klienta. Situácia na PPC Trhu
Počas svojej praxe som sa veľakrát divil, ako popredná PPC agentúra, môže takto zanedbávať kampane pre klienta. Realita je, že zodpovedné PPC agentúry si dajú záležať na kvalite kampaní a kvalite zamestnancov. Kvalitné PPC služby si proste vyžadujú dostatok seniorných ľudí. Nezodpovedná PPC agentúra naberá objem (zákazníkov), bez priberania ďalších PPC špecialistov. V takýchto prípadoch sa používa známe PPC pravidlo "set and forget." Teda založte PPC kampaň a potom na ňu zabudnite.
3 Tipy Pre Okamžitú Kontrolu
Kontrolu výsledkov zameriam na Google AdWords, kam ide najviac PPC prostriedkov.
1. PPC výsledky: porovnanie s minulým rokom
PPC je jednoducho o výsledkoch. Žiadne krásne grafy ani sladké reči nenapravia to, že sa výsledky zhoršujú.
Pozrime sa teda do Google Analytics, ako sú na tom výsledky. Cieľom nie je robiť hlboké analýzy. Skôr získať indikáciu, či je všetko v poriadku. V Google Analytics postupujeme takto (pozri tiež obrázok):
Výsledky sa dajú hodnotiť z rôznych pohľadov. Nás v tomto bode zaujímajú len poklesy. Nebezpečné a otázne pre PPC sú:
Dlhodobé poklesy by mali byť varovným prstom, že niečo nie je v poriadku. Ak nie ste s PPC agentúrou dohodnutí napr. na obmedzení nákladov do PPC, pýtajte sa, prečo výsledky medziročne klesajú. 2. PPC výsledky: podiel brandu
Viete, ako sa v PPC najľahšie, prakticky bez námahy, získavajú konverzie?
Najľahšie to ide cez brand výrazy. Brand výrazy sú výrazy vášho obchodného mena. Napr: "Eset", "Websupport" a podobne. Takéto PPC kampane nastavíte za pár minút a krásne získavajú konverzie. Bežným "švindľom" je, že sa nastaví kampaň na brand výrazy a k nej pár všeobecných a produktových kampaní. Takáto PPC reklama môže mať super konverznú mieru alebo ROI, veď výsledky tlačia brandové výrazy. Tie prakticky nič nestoja. Aj keď to vyzerá ako win-win situácia, nie je to tak. Ak PPC reklama žije hlavne z brandu, potom čo promuje firmu medzi nových zákazníkov? Skoro nič. Preto, aj samotný brand musí časom slabnúť v dôsledku takejto PPC reklamy. Overme si teda, aké výrazy tvoria gro PPC transakcií. Znovu nám pomôže Google Analytics. Postupujeme takto:
Ak brandové výrazy tvoria viac ako 50% výsledkov, je to silný varovný signál. Ak nie ste megabrand ako Zľavomat alebo Telekom, potom odporúčam aby brandové výrazy v PPC tvorili maximálne 20% výsledkov. 3. AdWords História zmien
História zmien je najrýchlejšia a najjednoduchšia kontrola. Jednoducho, ak sa na PPC kampaniach pravidelne nepracuje, potom sa určite dobré výsledky nedosiahnu. Plus, klient platí mesačné fee len tak, za žiadnu hodnotu.
AdWords Históriu zmien nájdete takto:
V AdWords História zmien nájdete všetky úpravy AdWords kampaní pre vybrané obdobie. Ak teda PPC agentúra na kampaniach pracuje, budú tu úpravy. Ak nepracuje, nebudú tu žiadne úpravy. V prípade, že nevidíte žiadne úpravy alebo minimum, konzultujte to s PPC agentúrou. Záver - o dôvere
Jedným z faktorov dobrej spolupráce je dôvera. Ale dôvera je tiež jedným z faktorov pri škodlivých praktikách. V PPC ide o peniaze, preto by sme na dôveru mali mať naozaj dobré dôvody:
Nikto učený z neba nespadol a aj PPC agentúra občas zaváha. Preto, ak klient upozorní na nedostatky, v konštruktívnom dialógu sa dá posúvať ďalej. Ak však, dialóg chýba a výsledky tiež, potom je zmena jediným riešením.
Aké sú vaše skúsenosti s PPC agentúrami?
Pridajte svoj príspevok k článku.
0 Comments
Your comment will be posted after it is approved.
Leave a Reply. |
Autor: Ľubomír VargaGoogle Ads |