PPCperfromanceLab.sk
  • Blog
  • O nás
  • Blog
  • O nás

AdWords Automatický Bidding Pre Lepšie ROI Kampaní

14/2/2018

0 Comments

 
Na školeniach Google Partners sa veľakrát vraví, že Slovensko a Česko patria medzi TOP krajiny, ktoré používajú AdWords automatický bidding. AdWords automatický bidding sa tiež stal jednou z Google Partners priorít pre rok 2018. O dosť menej sa ale hovorí o tom, ako automatický bidding ideálne používať. Pre maximálny výkon a ziskovosť ho nestačí len zapnúť, platia tu určité pravidlá. Tieto pravidlá a omnoho viac nájdete v tomto článku. #PPCšpecialisti #AdWords #Automatickybidding
AdWords automatický bidding

AdWords Automatický Bidding Pre Lepšie ROI Kampaní

AdWords automatický bidding funguje už mnoho rokov, preto verím, že nemusím popisovať jeho fungovanie alebo hlavné druhy. Kto by si chcel osviežiť pamäť, odporúčam výborné materiály od AdWords. Zamerajme sa hneď na automatický bidding, pomocou ktorého dokážeme zlepšiť ziskovosť AdWords kampaní.

AdWords CPA bidding a ROAS Bidding

​Ak naše AdWords kampane hodnotíme na základe ziskových ukazovateľov, ako je ROI, ROA, PNO, hrubý zisk ale aj CPA, potom nemáme veľký výber pre Automatický bidding. Potrebujeme automatický bidding, ktorý pracuje s konverziami, tržbami a nákladmi. Ako ideálny automatický bidding nám vyjde ROAS bidding.  Len pre prípady, kedy nemáme dostatok konverzií, vieme použiť aj CPA bidding.
CPA automatický bidding: 
  • Snaží sa získať čo najviac konverzií pri danej cene za konverziu,
  • Dostupný pre Search, Display, Youtube, Apps,
  • Potrebuje aspoň 30 konverzií za posledných 30 dní. Ideálne 100+ konverzií.
ROAS automatický bidding:
  • Snaží sa dosiahnuť stanovený ROAS - obrat pri nákladoch,
  • Dostupný pre Search, Display, Shopping,
  • Potrebuje aspoň 100 konverzií za posledných 30 dní. Ideálne 200+ konverzií.
Kedy použiť ROAS bidding: Vždy, keď to je možné. Vždy, keď máme eshop a dostatok konverzií, ROAS bidding výsledky určite len vylepší. 
Kedy použiť CPA bidding: CPA bidding je z pohľadu ziskovosti menej presný ako ROAS bidding. Jednoducho, cena za konverziu mi hovorí o ziskovosti menej ako ROAS. Preto CPA bidding používajme ako medzikrok k ROAS automatickému biddingu - keď ešte nemáme dostatok konverzií pre ROAS.

AdWords automatický bidding - To najdôležitejšie - Pravidlá

​AdWords autoamtický bidding je pomerne chúlostivá vec. Má svoje presné pravidlá, ktoré sa ale pomerne málo komunikujú. Ak tieto pravidlá nedodržíme, AdWords automatický bidding nefunguje. Toto sú hlavné pravidlá:
  1. Dostatok konverzií: Konverzie sú hlavné dáta pre machine learning. Ideálne je mať aspoň odporúčaný počet konverzií. Čím menej konverzií, tým sa automatický bidding dlhšie učí, aby dosiahol cieľ.
  2. Čas: Automatický bidding potrebuje čas. Čím viac dát mu dáme, napr. konverzií, tým potrebuje menej času, aby dosiahol cieľ. Ale nie je reálne dnes zapnúť automatický bidding a zajtra očakávať výsledky. Learning period môže trvať týždeň aj mesiac a viac.
  3. Výška cieľa: Keď zakladáme nový automatický bidding, systém nám navrhne výšku cieľa. Táto výška cieľa je vo výške doterajšej výkonnosti. Toto číslo použijeme ako nový cieľ. Je to dôležité, lebo takto machine learning vie naviazať na minulé dáta. Ak by sme si dali ľubovoľný svoj cieľ, systém by začínal od začiatku. 
  4. Zmeny v kampaniach: Každá zmena v kampani mení dáta, s ktorými systém pracuje. Zmena teda znamená nové učenie pre systém a odchýlky v dosahovaní cieľa. Ak chceme pridať do kampane 50 nových ad groups, rátajme s tým, že nejaký čas bude mať systém problém dosahovať cieľ. 
  5. Zmeny výšky cieľa: Stále sa snažíme, aby pri zmene systém vedel naviazať na predošlé dáta. Skracuje to learning period. Ak teda máme ROAS 200% a potrebujeme 350%, nezmením cieľ naraz. AdWords odporúča nerobiť väčšie zmeny ako +/- 10%. Postupne teda pridávame +10%. 
  6. Druh cieľov: Dbajme na to, aby sme mali pre automatický bidding len jeden druh cieľov. Ideálne len transakcie. Ak napr. máme medzi konverziami aj engagement ciele, systém s tým bude mať problém.

Záver

Myslel som si, že AdWords automatický bidding bude na kratší článok, ale nakoniec sa to celkom natiahlo. A to je presne AdWords automatický bidding. Navonok jednoduchá vec, ktorá ale jednoduchá vôbec nie je. Je o osvojení si pravidiel aj experimentovaní. Výsledkom toho sú ďaleko lepšie výsledky, ako keby automatický bidding nepoužívame.

Picture
Autor: Ľubomír Varga
PPC Performance Konzultant, Varga Digital

PPC performance marketing je mojou vášňou už pár rokov. Pôsobil som v online agentúrach ako napr. H1 Slovakia, spravoval som PPC pre popredné slovenské eshopy.
Mám rád dôslednosť, systematickosť a presnosť. Tieto hodnoty sú pre mňa dôležité aj v PPC reklame, kde sa zameriavam hlavne na ziskovosť PPC projektov. 
​
Aké sú vaše skúsenosti s AdWords automatickým biddingom?
​Pridajte svoj príspevok k článku.

0 Comments

Your comment will be posted after it is approved.


Leave a Reply.

    O blogu

    PPCperformanceLab: Posúvame hranice PPC performance, zvyšujeme PPC povedomie. 

    AdWords

    Kategórie

    All
    PPC Klienti
    PPC Manažéri
    PPC Špecialisti

    Vyhľadávanie

    Zaujíma vás konrétna téma? Skúste ju vyhľadať u nás:

Tešíme sa na vašu ďalšiu návštevu, už teraz pripravujeme nové články.
Nájdite ešte viac z PPC na naších sociálnych sieťach!
PPCPERFORMANCELAB.SK

PPC Špecialisti

Tipy a návody pre správcov PPC kampaní

PPC Manažéri

Odporúčania pre manažérov PPC tímov

PPC ​Klienti

Články venované klientom PPC agentúr