Na školeniach Google Partners sa veľakrát vraví, že Slovensko a Česko patria medzi TOP krajiny, ktoré používajú AdWords automatický bidding. AdWords automatický bidding sa tiež stal jednou z Google Partners priorít pre rok 2018. O dosť menej sa ale hovorí o tom, ako automatický bidding ideálne používať. Pre maximálny výkon a ziskovosť ho nestačí len zapnúť, platia tu určité pravidlá. Tieto pravidlá a omnoho viac nájdete v tomto článku. #PPCšpecialisti #AdWords #Automatickybidding
AdWords Automatický Bidding Pre Lepšie ROI Kampaní
AdWords automatický bidding funguje už mnoho rokov, preto verím, že nemusím popisovať jeho fungovanie alebo hlavné druhy. Kto by si chcel osviežiť pamäť, odporúčam výborné materiály od AdWords. Zamerajme sa hneď na automatický bidding, pomocou ktorého dokážeme zlepšiť ziskovosť AdWords kampaní.
AdWords CPA bidding a ROAS Bidding
Ak naše AdWords kampane hodnotíme na základe ziskových ukazovateľov, ako je ROI, ROA, PNO, hrubý zisk ale aj CPA, potom nemáme veľký výber pre Automatický bidding. Potrebujeme automatický bidding, ktorý pracuje s konverziami, tržbami a nákladmi. Ako ideálny automatický bidding nám vyjde ROAS bidding. Len pre prípady, kedy nemáme dostatok konverzií, vieme použiť aj CPA bidding.
Kedy použiť ROAS bidding: Vždy, keď to je možné. Vždy, keď máme eshop a dostatok konverzií, ROAS bidding výsledky určite len vylepší.
Kedy použiť CPA bidding: CPA bidding je z pohľadu ziskovosti menej presný ako ROAS bidding. Jednoducho, cena za konverziu mi hovorí o ziskovosti menej ako ROAS. Preto CPA bidding používajme ako medzikrok k ROAS automatickému biddingu - keď ešte nemáme dostatok konverzií pre ROAS. AdWords automatický bidding - To najdôležitejšie - Pravidlá
AdWords autoamtický bidding je pomerne chúlostivá vec. Má svoje presné pravidlá, ktoré sa ale pomerne málo komunikujú. Ak tieto pravidlá nedodržíme, AdWords automatický bidding nefunguje. Toto sú hlavné pravidlá:
Záver
Myslel som si, že AdWords automatický bidding bude na kratší článok, ale nakoniec sa to celkom natiahlo. A to je presne AdWords automatický bidding. Navonok jednoduchá vec, ktorá ale jednoduchá vôbec nie je. Je o osvojení si pravidiel aj experimentovaní. Výsledkom toho sú ďaleko lepšie výsledky, ako keby automatický bidding nepoužívame.
Aké sú vaše skúsenosti s AdWords automatickým biddingom?
Pridajte svoj príspevok k článku.
0 Comments
Your comment will be posted after it is approved.
Leave a Reply. |
Autor: Ľubomír VargaGoogle Ads |