Boataround.com je slovenský startup, ktorý začínal na plaforme Crowdberry. Skupina nadšencov do sailingu vytvorila svetovú služby pre prenájom jácht. Tisíce jácht v tisíckach destinácií. Do Boataround som bol prijatý ako PPC špecialista. V tom čase som bol jediný PPCčkár v spoločnosti. Za 4 roky môjho pôsobenia (ako PPC lead) sa dosiahli tieto úžasné výsledky:
Prvé performance kampane Po prijatí to Boataround som si spravil prieskum pôvodných kampaní. Usúdil som, že kampane je potrebné vybudovať odznova. Pôvodné kampane vôbec nevyužívali automatizáciu a boli brandovo založené. Vybudoval som teda novú PPC stratégiu. Bola založená na automatizácii a performance prístupe. Získanie manažmentu na PPC stranu Pre PPC kampane založené na automatizácii som potreboval silnú podporu developerov. V tom čase developeri v spoločnosti boli extrémne vyťažení a takmer vôbec nepodporovali PPC. Dal som si teda stretnutie s majiteľmi, pre debatu o väčšom supporte. Vysvetlil som, že firma už teraz má skvelý produkt. Ale že bez skvelých PPC kampaní, tento potenciál nebude možné predať. Majitelia súhlasili s mojím návrhom a PPC dostalo prioritu pre development. Performance model pre export Následne sme sa dostali do fázy, kedy dobré výsledky bolo potrebné podporiť exportom. Tu som vytvoril stratégiu, postupného performance vstupu na trhy. Trhy sa najprv testovali pre úvodnú ziskovosť. Do najlepších sa investovali ďalšie budgety. Dôležitý bol tiež výber portfólia produktov pre nové trhy. Vždy sa začínalo len s top destináciami - dokázali sme tak ľahšie udržať ROAs. Náročné trhy ako západná európa sa budovali postupne, aj viac rokov. Stále bolo dôležité mať vyvážené nové trhy (aj s negatívnou ROAs), a fungujúce trhy (s pozitívnou ROAs). Ladenie performance modelu Pri miliónoch investovaných do reklamy, som sa neustále snažil zlepšovať ROAs kampaní. Všetky naše Google Ads kampane boli založené na feedoch. To umožňovalo dokonale kontrolovať obsah reklamy, pre kontrolu nad ROAs. Vo feedoch sme sa snažili reagovať na aktuálnu sezónu, ale aj výkonnosť jednotlivých destinácií. Covid obdobie - kde konkurencia skrachovala, Boataround skončil v TOP 3 Dôkazom zdravého marketingu je aj fakt, že covid obdobie Boataround bez problémov zvládol. Nie len zvládol - nasledujúce roky sme sa dostali do globálnej top 3!
0 Comments
Your comment will be posted after it is approved.
Leave a Reply. |
Autor: Ľubomír VargaGoogle Ads |