Konzultácie pre kasíno segment 🔥 a PPC z iného sveta (50 eur CPC, miliónové mesačné budgety)...⬇️ Pred pár rokmi som robil PPC konzultanta pre kasíno segment. Túto skúsenosť si veľmi cením, bolo to naozaj ako z iného sveta. Klient nebol samotné kasíno (to by som nevzal z osobných dôvodov). Táto slovenská firma práveže vytvára ranking online kasín - čím prináša zákazníkom viac transparentnosti. Bol som teda prijatý pre PPC expanziu na ÍRSKY trh. Našou priamou konkurenciou boli online kasína. Priemerná CPC sa hýbala na 45 Eur. Budget najväčšieho konkurenta sme odhadli na cca 1 milión Eur mesačne. Možno sa spýtate - ako je možné toľko peňazí dať do reklamy? Kasína sú lukratívny segment a ľudia tam minú veľa peňazí. Ale tento segment má ešte jednu špecifickosť - "high rollers". "High rollers" sú bohatí hráči, ktorí míňajú extrémne veľa (10k až 100k sumy). Pár takýchto hráčov dokáže rozhodnúť o zisku alebo strate mesačnej reklamy. Avšak býva ich pár za mesiac. A práve tu sa začala dilema s klientom. Tím klienta tvorili špičkový štatisti. Verili si teda, že dokážu štatisticky týchto "high rollers" identifikovať a dokonca na nich biddovať. Všetko pomocou manuálneho biddingu. Ja som naopak tvrdil - použime automatické biddingy. Udržíme takto rozumnú ziskovosť a štatisticky tam musí padnúť aj "high roller". Google ads predsa zohľadňuje viac signálov, ako my manuálne. Klient sa nenechal presvedčiť (mnou aj google supportom). A nakoniec sme museli projekt uzavrieť - po pár mesiacoch sme nedokázali vytvoriť zisk. Táto skúsenosť ma utvrdila v 3 veciach: - na Slovensku máme naozaj úžasné tímy a firmy - v PPC neexistujú limity - automatizácia pomáha Na záver ešte jeden skutočný príbeh, ktorý koloval v tíme. Niekomu príde veselý, niekomu možno smutný, ale: "Isté kasíno každoročne odmeňovalo hráčov, ktorí najviac minuli. Daný rok najviac minula jedna žena. Minula cez MILIÓN. Chceli jej poslať darčekový kôš. Ten však radikálne odmietla - vraj by manžel mohol zistiť, že míňa v nejakom kasíne!" Zažili ste podobné extrémy v PPC?
0 Comments
Your comment will be posted after it is approved.
Leave a Reply. |
Autor: Ľubomír VargaGoogle Ads |