PPCperfromanceLab.sk
  • Blog
  • O nás
  • Blog
  • O nás

Optimalizujeme DSA Kampane Pre Vyššie Zisky

12/2/2018

0 Comments

 
DSA kampane sú istou obávanou persónou v AdWords reklame. Videl som, že niektorí PPC špecialisti ich ani nepoužívajú. Dôvodom je, že DSA kampane dokážu ľahko "prepáliť". Teda minúť ďaleko viac, ako zarobia. Predsa len, ak jedna kampaň dokáže pokryť celý web,  dosah takejto kampane je naozaj obrovský. V tomto článku popíšem 5 nastavení pre DSA kampane, ako z nich dosiahnuť maximálny zisk a mať ich pod kontrolou. #PPCšpecialisti #AdWords #DSAkampane
DSA Kampane

Optimalizujeme DSA Kampane v 5 Krokoch

1. DSA kampane a Custom DSA kampane (začíname zo široka)

DSA kampane vieme nastaviť pomocou 2 hlavných zacielení:
  • Používať index Googlu môjho webu,
  • Používať len webové adresy z môjho informačného kanála stránok,
Pre čo najlepšie pokrytie, odporúčam použiť obidve zacielenia. Jedna DSA kampaň bude mať zacielenie index Google a druhá DSA kampaň bude mať zacielenie informačný kanál stránok. Takéto rozdelenie má viacero výhod. Tou hlavnou je väčšia kontrola nad výsledkami a ďalším nastavením kampaní.
DSA Kampane Zacielenie
Možnosti zacielenia DSA kampaní v AdWords

2. DSA kampane a Vylúčenia (vylúčime nerelevantný obsah)

Vylúčenia (Exclusions) asi v najväčšej miere rozhodujú o ziskovosti DSA kampane. Nerelevantný obsah jednoducho neprináša konverzie. V tomto kroku teda vylúčime všetky časti webu, ktoré pre reklamu nie sú vhodné. Zamerajme sa hlavne na vylúčenie:
  • blog a iné stránky, ktoré nepodporujú priamy predaj,
  • produkty, ktoré sú vypredané alebo nedostupné,
  • kategórie, ktoré neobsahujú žiadne produkty,

Pre tieto prípady vieme nastaviť DSA vylúčenia pomerne jednoducho:
  • Pridanie vylúčenia Dynamického zacielenia reklamy: "Obsah stránky",
  • Pridanie relevantných Negatívnych kľúčových slov.
DSA Kampane Vylúčenia
Príklad Vylúčení pre DSA kampane (pre kategórie bez produktov)

3. DSA kampane a Dynamické zacielenie reklamy (celok rozdelíme na menšie časti)

Ak web obsahuje stovky kategórií a tisícky produktov, potom si potrebujeme DSA kampane rozdeliť na viacero menších častí. V DSA kampani teda vytvoríme viacero čiastkových cielení. Pre extra veľké weby, takéto cielenia rozdelíme na viaceré DSA kampane. Vďaka tomuto podrobnému rozčleneniu vieme napr. vypínať slabé cielenia, keď je slabá sezóna alebo dosahujú stratu. Získame tak kontrolu. Mne osobne sa osvedčujú tieto DSA zacielenia:
  • All - celý web
  • Produktové stránky - zacielime: webová adresa obsahuje časť url unikátnu pre produkty.
  • Stránky kategórií a podkategórií - zacielime: webová adresa obsahuje časť url unikátnu pre kategórie, podkategórie.
  • Jednotlivé väčšie kategórie a podkategórie - zacielime: Zacieliť na kategórie odporúčané pre váš web.
DSA Kampane - Dynamické zacielenie reklamy
Príklad dynamických zacielení pre DSA kampane

4. DSA kampane a AdWords automatizácia (využijeme silu machine learning)

Veľká kampaň znamená veľa práce s bidmi. Veľa práce s bidmi znamená nepresnosť a nevyužitý potenciál. Nastavme teda pre každú DSA kampaň AdWords automatický bidding. CPA alebo ROAS stratégie fungujú skvelo pre DSA kampane. Získame lepšiu kontrolu a vyššiu ziskovosť. Pre DSA kampane odporúčam tiež používať vlastné rozpočty (budgety).
DSA Kampane - Automatizácia
Príklad Automatického biddingu a Budgetu pre DSA kampane

5. DSA kampane a Publikum (podporíme konverznú mieru)

Veľkým plusom pre všetky kampane, obvzlášť pre DSA kampane, je nastavenie Publík (Audiences). Publiká sú dôležitým signálom pre AdWords automatický bidding. Výrazne teda pomáhajú konverznej miere a ziskovosti DSA kampaní. Odporúčam nastaviť čo najviac Publík:
  • Remarketingové zoznamy: napr: 1, 3, 7, 30, 60, 365 dní,
  • Podobné remarketingovým zoznamom: všetky dostupné,
  • Zoznam e-mailov zákazníkov,
  • Zoznam divákov videa.
DSA Kampane - Publikum
Príklad Publík pre DSA kampane

Záver

DSA kampane niekedy môžu vyzerať ako ťažko zvládnuteľné deti. Avšak, osvojením si pár základných pravidiel dokážeme pravidelne získavať z DSA kampaní maximum. Chce to len trocha praxe, experimentovania a dôslednosti.

Picture
Autor: Ľubomír Varga
PPC Performance Konzultant, Varga Digital

PPC performance marketing je mojou vášňou už pár rokov. Pôsobil som v online agentúrach ako napr. H1 Slovakia, spravoval som PPC pre popredné slovenské eshopy.
Mám rád dôslednosť, systematickosť a presnosť. Tieto hodnoty sú pre mňa dôležité aj v PPC reklame, kde sa zameriavam hlavne na ziskovosť PPC projektov. 
​​
Aké sú vaše skúsenosti s DSA kampaňami?
​Pridajte svoj príspevok k článku.

0 Comments

Your comment will be posted after it is approved.


Leave a Reply.

    O blogu

    PPCperformanceLab: Posúvame hranice PPC performance, zvyšujeme PPC povedomie. 

    AdWords

    Kategórie

    All
    PPC Klienti
    PPC Manažéri
    PPC Špecialisti

    Vyhľadávanie

    Zaujíma vás konrétna téma? Skúste ju vyhľadať u nás:

Tešíme sa na vašu ďalšiu návštevu, už teraz pripravujeme nové články.
Nájdite ešte viac z PPC na naších sociálnych sieťach!
PPCPERFORMANCELAB.SK

PPC Špecialisti

Tipy a návody pre správcov PPC kampaní

PPC Manažéri

Odporúčania pre manažérov PPC tímov

PPC ​Klienti

Články venované klientom PPC agentúr