DSA kampane sú istou obávanou persónou v AdWords reklame. Videl som, že niektorí PPC špecialisti ich ani nepoužívajú. Dôvodom je, že DSA kampane dokážu ľahko "prepáliť". Teda minúť ďaleko viac, ako zarobia. Predsa len, ak jedna kampaň dokáže pokryť celý web, dosah takejto kampane je naozaj obrovský. V tomto článku popíšem 5 nastavení pre DSA kampane, ako z nich dosiahnuť maximálny zisk a mať ich pod kontrolou. #PPCšpecialisti #AdWords #DSAkampane
Optimalizujeme DSA Kampane v 5 Krokoch1. DSA kampane a Custom DSA kampane (začíname zo široka)
DSA kampane vieme nastaviť pomocou 2 hlavných zacielení:
2. DSA kampane a Vylúčenia (vylúčime nerelevantný obsah)
Vylúčenia (Exclusions) asi v najväčšej miere rozhodujú o ziskovosti DSA kampane. Nerelevantný obsah jednoducho neprináša konverzie. V tomto kroku teda vylúčime všetky časti webu, ktoré pre reklamu nie sú vhodné. Zamerajme sa hlavne na vylúčenie:
Pre tieto prípady vieme nastaviť DSA vylúčenia pomerne jednoducho:
3. DSA kampane a Dynamické zacielenie reklamy (celok rozdelíme na menšie časti)
Ak web obsahuje stovky kategórií a tisícky produktov, potom si potrebujeme DSA kampane rozdeliť na viacero menších častí. V DSA kampani teda vytvoríme viacero čiastkových cielení. Pre extra veľké weby, takéto cielenia rozdelíme na viaceré DSA kampane. Vďaka tomuto podrobnému rozčleneniu vieme napr. vypínať slabé cielenia, keď je slabá sezóna alebo dosahujú stratu. Získame tak kontrolu. Mne osobne sa osvedčujú tieto DSA zacielenia:
4. DSA kampane a AdWords automatizácia (využijeme silu machine learning)
Veľká kampaň znamená veľa práce s bidmi. Veľa práce s bidmi znamená nepresnosť a nevyužitý potenciál. Nastavme teda pre každú DSA kampaň AdWords automatický bidding. CPA alebo ROAS stratégie fungujú skvelo pre DSA kampane. Získame lepšiu kontrolu a vyššiu ziskovosť. Pre DSA kampane odporúčam tiež používať vlastné rozpočty (budgety).
5. DSA kampane a Publikum (podporíme konverznú mieru)
Veľkým plusom pre všetky kampane, obvzlášť pre DSA kampane, je nastavenie Publík (Audiences). Publiká sú dôležitým signálom pre AdWords automatický bidding. Výrazne teda pomáhajú konverznej miere a ziskovosti DSA kampaní. Odporúčam nastaviť čo najviac Publík:
Záver
DSA kampane niekedy môžu vyzerať ako ťažko zvládnuteľné deti. Avšak, osvojením si pár základných pravidiel dokážeme pravidelne získavať z DSA kampaní maximum. Chce to len trocha praxe, experimentovania a dôslednosti.
Aké sú vaše skúsenosti s DSA kampaňami?
Pridajte svoj príspevok k článku.
0 Comments
Your comment will be posted after it is approved.
Leave a Reply. |
Autor: Ľubomír VargaGoogle Ads |