Výber senior PPC špecialistu je určite veľká vec v živote PPC agentúry. Seniorný špecialista by mal priniesť dôležité know-how. Mal by byť zárukou kvalitných výsledkov. Očakávania sú teda nastavené vysoko. V tomto článku sa zamerám na know-how pre seniorných PPC špecialistov. Verím, že vám pomôže pri výbere. #PPCmanažéri #Hiring
Senior PPC špecialista - ako správne vybraťPPC špecialista ktorý plne ovláda Google AdWords, dosahuje výborné výsledky aj vo Facebook reklame, alebo v inom type PPC reklamy. Vychádza to jednoducho z logiky týchto systémov. Výber senior PPC špecialistu, by sa teda mal zamerať hlavne na AdWords znalosti. Aby ste si boli istí hĺbkou znalostí kandidáta, určite ho preverte v týchto oblastiach Google AdWords: 1. Hromadná tvorba kategórií v Google AdWords
Každý eshop obsahuje množstvo kategórií a podkategórií. Dobrá AdWords reklama by ich mala všetky obsahovať. Na to sa často zabúda a nastavuje sa len pár kategórií, ktoré je možné nastaviť v krátkom čase. Stredne veľký eshop môže mať kategórií a podkategórií aj 200 a viac.
Dôležitosť: Čím viac kategórií, tým viac presných cielení, kde sa dá dosahovať zisk. A naopak, pár základných kategórií v PPC reklame, znamená výrazné obmedzenie potenciálu reklamy. Čo by mal senior PPC špecialista ovládať: skúsený PPC špecialista dokáže hromadne vytvoriť aj stovky reklamných skupín pre kategórie a to za pár hodín. Dá sa to napríklad pomocou prípravy a importu csv súboru do AdWords Editora. Takáto práca je veľmi rýchla, presná a dôležitá pre výsledky PPC reklamy. Kontrolná otázka pre uchádzača: "Ako by ste pripravili reklamné skupiny pre eshop s 200 kategóriami? Koľko času by Vám to zabralo?" Poznámka: Hromadná tvorba kategórií sa dá čiastočne dosiahnuť aj cez AdWords DSA kampane. Dá sa to len čiastočne - dosah DSA má svoje obmedzenia. Senior PPC špecialista by mal zvládať aj vyššie spomenutý postup. 2. AdWords DSA kampane
AdWords DSA kampane alebo tiež dynamické reklamy vo vyhľadávaní sú jedným z pilierov úspešnej reklamy pre eshopy. Samotný Google DSA reklamy výrazne podporuje a možnosti ich nastavenia sú naozaj široké.
Dôležitosť: DSA reklamy dokážu automaticky pokryť značnú časť webu. Sú teda kľúčové, pokiaľ sa bavíme o efektivite reklamy. Obrovský dosah a prínos PPC reklamy, za krátky čas. Čo by mal senior PPC špecialista ovládať: Na druhej strane pre DSA kampane platí, že v neskúsených rukách môžu fungovať veľmi neefektívne. Preto je dôležité, že senior PPC špecialista plne pozná funkcie DSA kampaní. Senior PPC špecialista by už mal mať za sebou viacero eshopov, kde DSA kampane úspešne používal. Kontrolné otázky pre uchádzača: "Aké sú Vaše skúsenosti s DSA reklamou? Na akých PPC projektoch ste ju použili? Popíšte nastavenie Vašej DSA reklamy." "Ako pracujete s Exclusions (vylučujúce dynamické zacielenie reklamy)?" "Máte skúsenosti s tvorbou DSA kampaní pomocou feedu (cielenie reklamy pomocou informačného kanálu)?" 3. AdWords dynamický remarketing
Najefektívnejšia forma AdWords remarketingu, alebo tiež povinnosť pre každý eshop - AdWords dynamický remarketing. Pomerne jednoduchá kampaň na nastavenie a stabilné výsledky.
Dôležitosť: AdWords dynamický remarketing pripomína návštevníkom webu nie len pozerané produkty. Do dynamického remarketingu môžte tiež zapracovať konkurenčnú výhodu. AdWords formáty dynamického remarketingu sú veľmi profesionálne a zadarmo. Čo by mal senior PPC špecialista ovládať: Dynamický remarketing sa dá nastaviť buď v Merchant Center alebo pomocou feedu priamo v Google AdWords. Senior PPC špecialista by mal poznať oba spôsoby. Nastavenie dynamického remarketingu vyžaduje tiež úpravu kódu na webe a dodatočné nastavenie v Google Analytics. Aj tieto postupy by mal senior PPC špecialista ovládať. Kontrolné otázky pre uchádzača: "Aký je postup nastavenia dynamickéhe remarketingu v Google Merchant Center?" "Aký je postup nastavenia dynamického remarketingu v AdWords pomocou feedu?" 4. AdWords Editor
AdWords Editor je nástroj od Google pre správu AdWords kampaní. Je zameraný hlavne na hromadné úpravy v kampaniach. Napríklad, ak máte náročnú kampaň, kde je reklamných textov pár tisíc, ich úprava v AdWords Editore môže zabrať len pár minút.
Dôležitosť: Dobré AdWords kampane pre väčšie eshopy nevyhnutne naberajú na objeme. Reklamných skupín môžu byť aj tisíce, reklamných textov desaťtisíce. Manuálna úprava v takomto objeme neprichádza do úvahy, preto je nevyhnutný AdWords Editor. Čo by mal senior PPC špecialista ovládať: Senior PPC špecialista dôkladne pozná AdWords Editor a pravidelne ho využíva. Pritom ho nemusí používať len na extrémne veľké kampane. Ak manuálna práca v AdWords zaberie hodinu a v AdWords Editore sa to zvládne za 10 minút - ušetril sa čas na dôležitejšie PPC činnosti. Kontrolné otázky pre uchádzača: "Aké máte skúsenosti s AdWords Editor?" "Ako často a na aké úpravy ho využívate?" 5. AdWords automatický bidding
Ak ste sa v tomto článku dostali až sem, gratulujem, dostali ste sa k najväčšiemu prínosu Google AdWords! AdWords automatický bidding alebo Automatické ponúkanie cien je obrovský booster pre efektivitu AdWords kampaní.
Dôležitosť: Automatický bidding reaguje na desiatky signálov, na základe ktorých upravuje CPC, aby sa dosiahol požadovaný cieľ (CPA, ROA..) V podstate, toto robí aj PPC špecialista, pokiaľ nepoužíva automatický bidding. Automatický bidding takto odbremeňuje PPC špecialistu a na 99% dosahuje aj lepšie výsledky. Čo by mal senior PPC špecialista ovládať: Pre AdWords automatický bidding existuje viacero druhov. Každý druh sa používa v inej situácii a má svoje obmedzenia. Senior PPC špecialista plne pozná všetky druhy automatického biddingu a tiež ich obmedzenia a nároky. Kontrolné otázky pre uchádzača: "S akými formami automatického biddingu pracujete/ pracovali ste?" "Aké sú Vaše skúsenosti s použitím AdWords CPA alebo AdWords ROA biddingu?" Záver:
Výber správneho senior PPC špecialistu je strategicky dôležitý krok v živote každej PPC agentúry. Senior PPC špecialista s bohatými skúsenosťami, posúva ďalej nie len výsledky pre PPC klientov, ale aj dobré meno agentúry. Verím, že v tomto článku ste si našli pár odporúčaní, ako toho svojho odhaliť.
Aké sú vaše skúsenosti s výberom PPC špecialistov?
Pridajte svoj príspevok k článku.
0 Comments
Your comment will be posted after it is approved.
Leave a Reply. |
Autor: Ľubomír VargaGoogle Ads |