Počas mojej praxe som stretol veľa PPC klientov, ktorí boli z PPC dosť frustrovaní. Dôvodom frustrácie boli negatívne skúsenosti s PPC agentúrami. "Veľa peňazí za správu, veľa peňazí do reklamy, ale naozaj biedne výsledky", sťažujú sa zväčša. Faktom je, že či už ide o menšie PPC agentúry alebo aj popredné slovenské PPC agentúry, môžte naraziť na rôznu kvalitu správy reklamy. Výbornú, stredne dobrú alebo veľmi slabú. Aby ste pri voľbe PPC agentúry mali väčšiu istotu úspechu, ponúkam vám 4 tipy z praxe. #PPCklienti #PPCagentúra
PPC Agentúra - 4 Tipy Z Praxe Pre Správny Výber1. PPC Referencie:
Všetci vieme, že referencie sú dôležité. Avšak v PPC nie je referencia ako referencia. Napríklad, to že PPC agentúra spravovala PPC pre nejaký veľký eshop ešte neznamená, že ho spravovala dobre. Je tiež veľké plus, ak PPC agentúra spravovala PPC v rovnakom, prípadne podobnom segmente, ako je váš.
Určite sa PPC agentúry spýtajte na tieto oblasti: "Aké su vaše najvýznamejšie PPC referencie? Aké výsledky sa vám u týchto referencií podarilo dosiahnuť?" "Máte PPC referencie pre náš alebo podobný segment? Povedzte nám, ako ste sa snažili zlepšiť výsledky pre tieto PPC kampane. Ak nemáte skúsenosti, ako by ste sa snažili spravovať naše PPC?" Prvé otázky vám napovedia, ako PPC agentúra pristupuje ku klientom. Druhé otázky vám napovedia, ako by PPC agentúra spravovala PPC kampane pre vás. Ak má skúsenosti s podobným PPC, je to obrovské plus. 2. PPC Špecialisti:
Kto reálne spravuje vaše kampane je alfa a omega PPC úspechu. PPC agentúry mávajú PPC špecialistov rôznej seniority - zväčša PPC seniorov a PPC juniorov. V PPC agentúrach je tiež značná fluktuácia. Jedni PPC špecialisti odchádzajú, druhí prichádzajú. Ak odišli tí, ktorí stáli za dobrými referenciami, potom odišlo aj toto PPC know-how.
Spýtajte sa teda PPC agentúry tieto otázky: "Kto bude reálne spravovať naše kampane?" "Aká je seniornosť tohto PPC Špecialistu a aké sú jeho referencie?" Otázkami zistíte, či vám PPC agentúra pridelí niekoho, kto má šancu uspieť s vašim PPC. 3. PPC Výsledky:
Veľa PPC klientov podceňuje reporting a konzultáciu PPC výsledkov. Z mojej praxe môžem 100% povedať, že je to strategická chyba. Hneď na začiatku sa informujte, či PPC agentúra nemá problém s pravidelným, ideálne mesačným, reportingom a konzultáciou PPC výsledkov. Dopredu si tiež premyslite, aké PPC ciele sú pre vás dôležité. Napr. hrubý zisk, ROA, ROI.
Otázky pre PPC agentúru: "Súhlasíte s mesačným reportingom a konzultáciou PPC výsledkov?" "Súhlasíte s vlastným reportom pre sledovanie PPC ukazovateľov ako hrubý zisk, ROI, ROA?" Zistíte, či PPC agentúra pristupuje seriózne ku kvalite PPC a zameraniu na výsledky. 4. Cena za správu PPC:
V neposlednom rade by klienti mali zvážiť cenu PPC služieb. Pri cene odporúčam zabudnúť na to, či je PPC agentúra veľká alebo malá a ísť po hodnote za danú cenu. Ideálne je obehnúť si viacero PPC agentúr a všetky si ohodnotiť. Aké majú referencie, akých špecialistov, ako sú ochotní komunikovať výsledky a akú cenu si za to pýtajú.
V tomto, bode by si klient mal sám sebe položiť pár otázok: "Akú cenu za správu PPC som ochotný momentálne investovať?" "Pri akých PPC výsledkoch, pri akých podmienkach, by som bol ochotný investovať viac?" Kvalitné PPC služby určite nie sú lacná záležitosť. Ak však prinášajú dostatočnú protihodnotu, určite sa vyplatia. Bonusový tip: výpovedná lehota
V rámci podmienok spolupráce, PPC agentúra v zmluve často uvádza výpovednú lehotu. Výpovedná lehota sa pohybuje medzi jedným až troma mesiacmi. Znamená to, že aj keď ste maximálne nespokojný so službami, tri mesiace ešte musíte PPC agentúre platiť.
Určite si skontrolujte výpovednú dobu v zmluve. Osobne odporúčam výpovednú lehotu zo zmluvy vyňať. Ušetrí vám to veľa starostí a peňazí. Záver
PPC reklama je oblasť v podnikaní, ako každá iná. Aj tu funguje, že za nesprávne rozhodnutia sa platí. Tiež, že čím viac sme informovaní o svojich možnostiach, tým lepšie rozhodnutia konáme. Skúste si pred výberom novej PPC agentúry premyslieť odporúčané tipy. Verím, že sa následne rozhodnete lepšie.
Aké sú vaše skúsenosti s výberom PPC agentúr?
Pridajte svoj príspevok k článku.
0 Comments
Your comment will be posted after it is approved.
Leave a Reply. |
Autor: Ľubomír VargaGoogle Ads |