Aké to je byť svetovou SEM agentúrou roku 2017? Aké to je spravovať tím 350 špecialistov, kampane pre 290 veľkých a 360 SMB klientov? Verím, že tento preklad zo Search Engine Land poteší každého manžéra. #PPCmanažment #PPCleadri
Wpromote: SEM Agentúra Roku 2017
Agentúra Wpromote bola založená v roku 2001. S približne 350 full-time a 7 part-time zamestnancami poskytuje služby približne 290 veľkým a 360 malým a stredne veľkým spoločnostiam. Ocenenie SEM agentúra roku 2017 vyhrala v súťaži Search Engine Land Awards.
Tento článok je voľným prekladom článku zo Search Engine Land (ďalej len ako "SEL").
SEL: Vo svojej prihláške na ceny Search Engine Land píšete, že spolupráca je zakorenená hlboko v kultúre Wpromote a že máte neustále viacero párov očí, ktoré sledujú vaše účty klientov. Viete popísať kroky, ktoré robíte, aby váš tím neustále spolupracoval a rozvíjal zdravé vzťahy s klientmi?
Wpromote: Naozaj chceme veľa chápať. Ak hľadáte partnera v biznise, ktorý sa postaví za vaše dlhodobé ciele, potom myslím, že sme výnimočne dobrá voľba. Otázky, ktoré kladieme, sú širšie a hlbšie, ako len dotknúť sa trochu marketingových kanálov. Nepýtame si len prístupy do účtov a CPA ciele. Naozaj sa snažíme pochopiť, o čom je biznis klienta. Je to viac práce a niekedy sa nám klient musí otvoriť viac, ako bol doteraz zvyknutý od doterajších dodávateľov. Pýtame si viac prístupov a dát; tie sú základom rozhodovacieho procesu. SEL: Jeden z vašich klientov z kampane, vďaka ktorej ste vyhrali, spomenul, že ste vytvorili pre nich viac ako 1000 Google My Business účtov. Keď máte projekt takýchto rozmerov, ako rozdelíte objem takéhoto množstva práce medzi vaše talenty? Wpromote: V tomto bode máme celkom veľký tím: okolo 350 špecialistov v SEO a niekoľkých v SEM reklame. Nemáme neobmedzenú kapacitu práce, ale dosť na to, aby sme zvládli veľké projekty, ako je 1000 Google My Business zápisov. Berieme si veľké projekty, rozdelíme ich na malé, zvládnuteľné kúsky a metodicky ich posúvame ďalej, od začiatku do konca. Sme dosť dobrí v manažmente úloh a procesov, ale hlavne nám pomáha naša veľkosť. Ak by sme boli značne menší, bola by to námaha. Buď by to zabralo viac času, alebo by sme museli brať dočasných zamestnancov pre projekty. To je celkom výzva, pretože kvalita práce u dočasných zamestnancov, nie je tak konzistentná a s tým prichádza viacero ďalších výziev. SEL: Ako pridávate hodnotu pri tvorbe efektívnych SEM kampaní pre in-house tímy klientov, ako v prípade klienta, kde ste získali ocenenie Search Engine Land? Wpromote: Značná časť našich klientov má niečo ako obmedzené interné tímy. Avšak, tieto tímy vedia, čo robia. Darí sa nám, ak spolupracujeme s tímom, ktorý vie o čom je SEO a ako môže byť efektívne. Pomáhame s ťažkou prácou a s malými kúskami stratégie. Naozaj dobre sa nám pracuje s malými, bystrými in-house tímami. V niektorých prípadoch nám klient outsorcoval celý ich marketing a my sme ich marketingový tím. To je skvelé, v tomto prípade vytvárame super hodnotu. Avšak tiež to znamená, že u klienta nie je nikto, kto by vravel "toto je dôležité" a kto by loboval za budget alebo IT zdroje. Naša práca zahŕňa spoluprácu s veľkými tímami, kde spravujeme dodatočné úlohy, až po druhú stranu spektra, kde sme my marketingový tím. Ale zväčša to je kdesi medzi. Klient má malý tím, s ktorým spolupracujeme a my robíme ťažkú prácu. SEL: Vo vašej minuloročnej prihláške ste pripisovali váš úspech: "tesnejšej štruktúre a reorganizovanému vynaloženiu nákladov." Čo je kľúčom pre efektívne vynaloženie nákladov v SEM? Wpromote: Kľúčom k efektívnemu vynaloženiu nákladov je, po prvé, chápanie hodnoty zákazníka. Povedzme, že upravujem ecommerce marketing pre prvý nákup. Miniem 1 dolár a dosiahnem, že jeden návštevník nakúpi za 10 dolárov. To je lepšie ako nič, ale v konečnom dôsledku, by som podhodnotil investície, ak by som pozeral len na dnešný príjem z nového užívateľa. Na čo by som sa mal skôr zamerať, je niečo viac blízke customer lifetime value (celoživotná hodnota zákazníka). V skutočnosti to nemusí byť celoživotná, môže to byť 12 alebo 24 mesiacov, alebo len 6 týždňov - niečo, čo je hodnotnejšie, ako je hodnota dnes. Ak sa na to pozeráme z časového pohľadu, umožní nám to lepšie vynakladať budget, pretože sa pozeráme na hodnotu zákazníka v dlhšom časovom horizonte. Na základe dát je toto ten správny pohľad na hodnotu zákazníka. Čím lepšie pozeráte na lifetime value, tím lepšie vynakladáte budget a vo finále, môžte viac rásť, pretože dokážete identifikovať zákazníkov s väčšou hodnotou. SEL: Čo pre váš biznis znamená viťazstvo ceny Search Engine Land SEM Agentúra Roku 2017? Wpromote: Interne sú naše tímy super napumpované. Je to niečo, čomu sme sa veľa venovali a hovorili o tom celý rok. Z pohľadu marketingu a rozvoja biznisu, určite sa to stane časťou nášho PR, marketingu a brandingu. Dúfame, že vďaka tomu získame nejaké reálne a konkrétne leady, a tiež, že nám to uľahčí uzatvárať obchody, keďže to je zdrojom dôveryhodnosti, z ktorej sa tešíme. Referencie:
Pôvodný článok nájdete na: searchengineland.com/mean-agency-year-292619?
Zaujal vás tento článok?
Pridajte svoj príspevok. Comments are closed.
|
Autor: Ľubomír VargaGoogle Ads |