Rád sledujem skúsenosti a myšlienky svetových tvorcov PPC. Ľudia, ako Purna Virji (Global Engagament v Microsoft, Bing) vidia priamo do "kuchyne" svetových PPC systémov, vyhodnocujú dáta a určujú ďalšie zameranie reklamných systémov. Veľmi inšpiratívny rozhovor s Purna Virji prinášam aj na PPC Performance Lab. Jedná sa o voľný preklad z www.unbounce.com na témy ako Artificial intelligence ( ďalej ako "AI" ) v PPC, chatboti, hlasové vyhľadávanie a PPC tipy. #PPC #BudúcnosťPPC #PPCLeadri
Nazrite Do Budúcnosti PPC s Purna Virji (AI, Chatboti, Hlasové Vyhľadávanie)
Poznámka: Purna Virji je podľa PPC Hero najviac vplyvným PPC odborníkom pre rok 2016.
AI v PPC reklame:
Moderátor: Ako si predstavuješ bežný deň PPC špecialistu s prístupom k novým AI technológiám? Zoberieš si rannú kávu, naštartuješ si PC a čo potom?
Purna: Potom budeš dostávať rôzne druhy skvelých upozornení o PPC výkonnosti, nových "insights" a ideách, ako zaujať cieľovú skupinu. AI rieši niektoré z naších najväčších problémov, napr. ako zaujať ľudí v tomto svete plnom rozptýlení.
AI je veľmi nápomocná, pretože dokáže analyzovať široké spektrum dát a miest kontaktu s reklamou, aby sme videli, čo funguje a čo nie. Pomáha nám, aby sme boli naozaj dobrí v personalizácii a v procese zaujatia ľudí tak, ako im to je príjemné. AI nám tiež dáva nový interface. Veci, ako chatboti, digitálny asistenti alebo virtuálna realita. Takže, ak sa mi podarilo niekoho zaujať cez chatbot na novú kolekciu topánok, môže si nasadiť HoloLens a pozrieť sa na 3D hologramy všetkých posledných štýlov. Ide v podstate o rôzne cool spôsoby, ako sústavne zaujať ľudí. Chatboti a PPC:
Moderátor: 21 februára budete hovoriť na Unbounce’s Marketing Optimization Week na tému "Ako sa pripraviť na silnejúcu rolu AI v marketingu." Vedeli by ste nám povedať o pár veciach, na ktoré sa máme pripraviť?
Purna: Áno ! Myslím, že jedna z vecí, na ktoré by sa mali marketéri pripraviť je, čo pre nás AI dokáže urobiť, a aby sa trochu dotkli témy s chatbotmi. V mojej prednáške budem dávať pár tipov, ako zapracovať chatbotov do vyhľadávania. Napríklad, Bing ponúka bota na konverzáciu hneď v SERP, takže vám ukážem, ako ho nastaviť a aké stratégie môžte použiť pre vášho chatbota.
Moderátor: Chatboti sú teraz veľmi v móde.
Purna: Pretože fungujú tak jednoducho a pohodlne. Už používate platformu, ktorá vám je známa - či je to Skype alebo Facebook Messenger alebo Kik, alebo hociakú, ktorú používate na chat s priateľmi. Na rovnakej platforme si môžem objednať pizu alebo skontrolovať si status mojej objednávky, alebo čokoľvek iné, čo by som potrebovala spraviť s danou značkou. Všetko na jednom mieste. Nie sú potrebné žiadne preskoky na iné miesta.
Moderátor: Vyzerá to, že pre zákazníka je chat je veľmi prirodzený. Ľudia takto fungujú dlhodobo.
Purna: Áno, konverzácia je jedna z prvých vecí, aké sa naučíme. Od batoliat po dospelého človeka, ktorý sa háda, kto vynesie odpadky. Konverzácia je stále na prvom mieste v našich životoch.
Moderátor: Tu v Unbounce pôsobíme ako platforma pre zvýšenie konverzií a veľa z naších zákazníkov spája landing stránky s PPC reklamou vo vyhľadávaní alebo v social. Ako najviac podľa vás ovplyvní AI PPC reklamu v najbližších rokoch?
Purna: Myslím, že AI bude mať viacero fukncií.
Po prvé, AI nám uľahčí nájdenie správneho publika. Už teraz vidíme náznaky tejto činnosti v našom prepracovanom audience cielení, ako je napríklad in-market audience cielenie, ktoré vám umožňuje rozdeliť audience na ľudí, kde je veľká pravdepodobnosť nákupu. Takže, AI vylepší zacielenie správnych ľudí v správnom čase. Pomôže nám tiež odobrať veľa námahy a činností týkajúce sa správy PPC. Už sme to videli u automatického biddingu. AI nám výrazne uľahčí reporting alebo prieskum kľúčových slov. Všetky činnosti, ktoré sa opakujú, vieme zautomatizovať a vylepšiť vďaka AI. Reklama. ktorá šetrí čas a je efektívna , to je výhra pre všetkých.
Moderátor: Počujeme tiež niektorých marketérov AI démonizovať, pretože sa na to pozerajú, ako na niečo škodlivé. Ty sa ale na to takto nepozeráš.
Purna: Nie, nemyslím si. Pozerám sa na to cez spôsob, akým je AI tvorený v spoločnostiach ako Microsoft, Google, IBM, čo sú leadri vo vývoji AI. Myslím si, že zodpovednosť je na ľuďoch, ako sme my, aby sme naplnili technológiu rešpektom k ľuďom. To je jedným z pilierov, na ktorom u nás budujeme AI, rešpekt k ľuďom. Je tu, aby rozšírila, čo robia ľudia. Nie je tu preto, aby nás nahradila, alebo zničila, alebo niečo podobné.
Čo AI robí je to, že v niečom, v čom sme dobrí, nám dá ešte väčšiu silu. Je to ako si obliecť malé trysky, takže dokážete utekať rýchlejšie. Ak nad tým rozmýšľate takto, AI nám dáva dary, ku ktorým sme doteraz nemali prístup. Najdôležitejšie tipy pre správu PPC v 2018:
Moderátor: Nie si žiadnym nováčikom ani pri nastavovaní AdWords a Bing kampaní. Čo by si odporúčila správcom PPC kampaní, nejakú techniku, ktorá sa tak často v PPC nepoužíva?
Purna: Povedala by som dve veci. Poprvé, určite implementujte in-market publiká. Ak by sa ma niekto spýtal, "aký je jeden tip pre úspech v 2018", určite by som odporúčila in-market publiká. Stále sú v beta verzii, takže hocikto sa môže prihlásiť a odtestovať.
Počas testovacej prevádzky sme videli skvelé výsledky pre mnoho zákazníkov. Umožňuje vám osloviť publiká, ktoré sú na trhu alebo, ktoré aktívne hľadajú produkty alebo služby, ktoré ponúkate. Máme už vyše 120 rôznych kategórií. Takže stačí, že ich rozmiestnite do vašich existujúcich kampaní alebo reklamných skupín a upravíte pre ne bidy. Máte tak lepšiu šancu osloviť ľudí, ktorí sa zaujímajú o váš produkt, ale ešte nepoznajú váš brand. Ak to takto nastavíte a spojíte to so skvelou landing page, myslím, že to je naozaj skvelá situácia. Hlasové vyhľadávanie a PPC:
Moderátor: Vieme, že hlasové vyhľadávanie bude hrať stále väčšiu rolu. O čom by PPC marketéri mali rozmýšľať, aby sa na to pripravili?
Purna: Vidíme, že hlasové vyhľadávanie sa stále viac a viac zavádza. Google pred časom prezentoval, že 20% mobilných vyhľadávaní je z hlasového vyhľadávania.
Myslím, že PPC marketéri by sa mali zamyslieť nad tým, čo robí hlasové vyhľadávanie jedinečným. Po prvé, zvykne sa používať pre lokálne vyhľadávania. Ak spravujete lokálne PPC kampane, mali by ste romýšľať nad frázami, ktoré by ľudia mohli vyhľadávať, keď sú na cestách a ponáhľajú sa. A po druhé, všetci marketéri (aj SEO), by mali zvážiť: poskytujeme tie správne informácie? Napr. máme nejaké "structured data" alebo "schema markup," ktoré by dali vyhľadávačom viac informácií o tom, o čom je stránka? Nakoniec, môžme pozerať aj na kľúčové slová. Hlasové vyhľadávanie je viac konverzačné s konverzačnými frázami. Zväčša sa používajú dlhšie frázy, takže sme si aj viac istí o zámere zákazníka. Ak môžte, testujte niektoré zo základných, všeobecných otázok alebo fráz, ktoré sa často používajú. Skúste ich použiť ako kľúčové slová. Pýtajte sa sami seba, čo by bola správna odpoveď. Za starých čias (haha, len minulý rok), by sme hľadali pánske topánky, napr. sandále, takto: šli by sme na stránku, vybrali by sme si veľkosť, farbu a šírku. Ale dnes, s hlasovým vyhľadávaním, celé zadanie vložíte do vyhľadávanej frázy. Poviete: "Ukáž mi modré, strapcové, letné sandály veľkosti 8." Ak potom prídem na stránku a musím znova zadávať zadanie, som istotne otrávená. Ale, ak prídem na stránku, kde je presne to, čo som hľadala - je to celé o súvislom zážitku pre zákaníka !
Moderátor: Takže, pripravme sa na väčšiu rozčlenenosť cielenia PPC reklamy.
Purna: Presne, je to tiež o stránkach. Preto je dôležité, pozerať na možnosti landing stránok, ktoré máme a spýtať sa: "Odpovedáme na správne otázky správnym spôsobom?"
Dôležité odporúčania pre landing stránky:
Moderátor: Videli ste už tisícky landing stránok pre PPC. Čo si myslíte, že je najväčšou chybou, keď PPC marketéri pripravujú landing stránky pre PPC kampane?
Purna: Najväčšou chybou býva, že landing page nie je dostatočne špecifická. Ak niekto niečo hľadá a váš reklamný text to sľúbi, dodrží vaša landing stránka tento sľub?
Napríklad, hľadám vodeodolný digitálny fotoaparát. Zbadám reklamu, ktorá hovorí o vodeodolných digitálnych fotoaparátoch vo výpredaji. Potom prídem na landing stránku, kde sú ale všetky digitálne fotoaparáty. Znova, týmto sme dali zákazníkovi viac práce. Chcete spraviť život tak jednoduchý, ako to ide, zodpovedať správne otázky a nechcete ísť príliš zoširoka. Áno, hlavne pre začínajúcich PPC marketérov je tu pokušenie, posielať zákazníkov na homepage. Ako viete, takto to proste nebude fungovať a aj oni si to skoro uvedomia. Tiež, "call to action" prvok - dokonca aj predajcovia niekedy v tomto zlyhajú a nepovedia čo chcú, aby zákazník spravil. Takže, uistite sa, že používate "call to action" prvok, pretože je to veľká výhoda. Referencie:
Originálny článok nájdete na: https://unbounce.com/ppc/microsofts-purna-virji-future-of-ppc/
Celý rozhovor si tiež môžte pozrieť aj ako video:
Aké sú vaše skúsenosti s novými trendmi v PPC?
Pridajte svoj príspevok k článku.
0 Comments
Your comment will be posted after it is approved.
Leave a Reply. |
O bloguSnažím sa posúvať hranice PPC performance, pomáhať klientom aj agentúram. Kategórie
All
|
PPC ŠpecialistiTipy a návody pre správcov PPC kampaní
|
PPC ManažériOdporúčania pre manažérov PPC tímov
|
|